• +46-36 550 50 50
  • Kålgårdsgatan 5, 553 24 Jönköping, SWEDEN
  • Måndag-Fredag 9:00 - 16:00
  • Standardfrakt 49 kr. Fri frakt vid order över 500 kr.

Köpvillkor för privatpersoner

Genom att du godkänner dessa köpvillkor och din beställning uppstår ett bindande avtal. Vid mottagen beställning skickas automatiskt en beställningsbekräftelse till din e-postadress som du angivit under din beställning.

Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta kundtjänst.

Samtliga priser i Persiskt.se:s webbutiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering.

I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter. Beakta att alla varor tillhör Persiskt.se till full betalning blivit erlagd.

Betalningsätt under fliken Privatkund

Vi accepterar betal- och kreditkort från Visa, MasterCard. Ingen extra kortavgift tillkommer. Våra kreditkortsbetalningar hanteras av vår betalningspartner Klarna.

Faktura 14-dagar
Vi samarbetar med Klarna. När vi skickar din order får du en faktura på din e-postadress. Fakturan har en betalningstid på 14 dagar och det tillkommer ingen fakturaavgift. Om du har några frågor angående din faktura är du välkommen att kontakta Klarna på 08-120 120 10.

Klarna Konto
Med Klarnas konto samlas dina köp under en månad på en faktura som kommer i slutet av följande månad. Klicka här och läs mer

Klarna Direkt
Med Klarnas Direkt dras pengarna direkt från det konto som du har kopplat till Klarna Direkt.

Klarna villkor
Om du väljer att betala med Klarna, läsa mer om Klarnas köpvillkor.

Leveransmetoder

Som privatperson skickar vi med DHL som levereras till närmaste utlämningsställe. Normalt har du dina varor levererade inom max en vecka från att du lade ordern. Alla paket är märkta med ett spårbart sändningsnummer som vi mailar till dig då din order lämnar Persiskt.se. Vi skickar endast inom Sverige.

FRAKTKOSTNAD

  • Fraktavgift tillkommer enligt Postens prislista.
  • Fri frakt på alla ordrar vars värde överstiger 500 kr.

Med DHL skickas ditt paket till närmaste utlämningsställe för DHL, du aviseras via SMS eller via mejl och hämtar ut ditt paket mot uppvisande av legitimation.

Transportskadat gods

Transportskador skall omgående anmälas till transportören och DHL. Var noga med att kontrollera din försändelse vid mottagandet, att du fått riktigt antal kollin jämfört med frakthandlingen och att allt gods är oskadat.

Ej uthämtade paket

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-. Vi ansvarar ej för felaktiga leveransuppgifter som resulterar i outhämtat paket, var därför noggrann när du fyller i dina uppgifter.

Retur & Ångerrätt

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel, i så fall står givetvis Persiskt.se för fraktkostnaden. Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att returnera obrutna och felfria varor inom ångerfristen, 14 dagar. Ångerfristen börjar gälla från det att du tagit del av villkoren för ångerrätten. Vill du häva ditt köp skall du inom ångerfristen klart och tydligt meddela oss om ditt beslut att frånträda avtalet till info@persiskt.se.

Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Kostnader för returfrakten ersätts ej. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte kosta dig något.

Reklamation

Skulle du inte vara nöjd med kvaliteten på någon vara och vill reklamera denna, sänd oss då ett prov på varan tillsammans med en motivering till reklamationen. Vi gör utifrån dessa en bedömning hururvida du som kund är berättigad till ersättning för varan. Godkänner vi reklamationen ersätter vi dig för varan samt transportkostnad.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Vid frågor vänligen kontakta oss på